De nieuwe Kampereilandsite ging het afgelopen voorjaar online. De site geeft links naar een uitgebreide documentatie over het gebied en biedt bezoekers allerlei recreatieve informatie. De website staat onder beheer van de Stadserven en wordt gerund door vrijwilligers.

 

Een belangrijke rol is weggelegd voor Miny Pelleboer, die als bewoonster van het Kampereiland de actualiteit in de gaten houdt. Bewoners of ondernemers in het gebied kunnen met haar contact opnemen indien zij een bepaald (streek)product, diensten, evenementen of arrangementen onder de aandacht willen brengen. Maar ze kunnen zich ook wenden tot Pascal Jacobs van Secondant Communicatie. Dit communicatieadviesbureau in Kampen zal bij wijze van sponsoring in natura de website inhoudelijk up to date houden en naar buiten toe onder de aandacht brengen.

 

Voor de promotionele activiteiten is ondersteuning gevonden bij Julius Hartman van Julius Media en Hester Timmerman. Zij zijn betrokken bij Tourist Information Kampen. Voor Kampen Marketing en Julius Media beheert Timmerman de social media kanalen op Twitter, Instagram en Facebook. Regelmatig is daar aandacht voor het Kampereiland. Maandelijks worden 30000 - 50000 mensen via deze kanalen. Reden genoeg om de redactie te blijven voeden met nieuws en feiten via info@hetkampereiland.nl.